15 sierpnia 2022 O Coworkingu
Jak rozładować konflikt w biurze dzięki wysokiej jakości komunikacji

Konflikty biurowe mogą być niezwykle szkodliwe dla firmy.

Kiedy pracownicy nie zgadzają się do punktu, w którym powoduje frakcje do wystąpienia, może łatwo zacząć erodować na morale z współczesnego biura jako całości. To jest szkodliwe na tak wielu poziomach.

Nie tylko zmniejsza liczbę kreatywnych pomysłów, które pochodzą z sesji współpracy wokół nowoczesnych stołów w sali konferencyjnej, ale także zwiększa szanse na błędy, oznacza, że pracownicy po prostu nie starają się tak ciężko, jak kiedyś, i w zasadzie sprawia, że biuro jest raczej negatywnym miejscem. Wszystko to wpływa na produktywność, a w efekcie na zyski.

Jednak to normalne, że ludzie od czasu do czasu nie zgadzają się ze sobą i być może nie rozumieją się nawzajem. W większości przypadków, ludzie po prostu zgadzają się nie zgadzać i iść dalej z ich dzień, ale czasami te nieporozumienia mogą przekształcić się w pełnym problemem, który sprawia, że biuro przejść z pogodny do napięty.

Sprawdź jego bardzo przydatne wideo, które mówi o tym, jak radzić sobie z konfliktami w biurze.

Jednak pojedynczy najlepszy sposób, aby przezwyciężyć konflikt biurowy jest komunikacja. Nie oznacza to krzyczenia na siebie i mówienia drugiej osobie, że masz rację, oznacza to ostrożne podejście do rozmowy i pokonywanie pułapek.

Jak to zrobić?

Oto kilka wskazówek.

  • Unikaj używania słów, które wskazują na winę - "Zrobiłeś", "powiedziałeś", "zawsze ..." to zwroty, które wskazują palcem winę. Wszystko sprowadza się również do tego, jak to mówisz. Upewnij się, że utrzymujesz równy ton głosu i nie obwiniasz nikogo, nie uciekając się do słów, które mówią drugiej osobie, że obarczasz ją odpowiedzialnością za problem.
  • Mów po kolei i nie przerywaj - Usiądź w cichym miejscu, być może w kabinie biura, aby nikt ci nie przeszkadzał, i pozwól każdemu z was mówić bez przerywania. Bez względu na to, jak trudno jest nie wskoczyć i nie powiedzieć tego, co się myśli w połowie, poczekaj do końca i wysłuchaj tego, co druga osoba ma do powiedzenia, bez oceniania.
  • Staraj się trzymać faktów - Bardzo łatwo jest pozwolić swoim emocjom wejść do gry, ale kiedy to robisz, pozwalasz tym emocjom kontrolować cię. Zamiast tego, trzymać się faktów i stwierdzić je wyraźnie. Dobrze jest powiedzieć "czuję", ale staraj się unikać sytuacji, w której emocje dyktują ci to, co mówisz i robisz dalej.
  • Pogódź się z tym, że się nie zgadzasz i podajdlaczego - prawdopodobnie nie będziecie się zgadzać i to jest w porządku. Jednak oboje musicie się z tym pogodzić. Jeśli jedno z was nadal będzie się skrycie denerwować, gdy wrócicie do biurka, cała sytuacja będzie się jeszcze pogłębiać. Podaj powody, dla których nie zgadzasz się i dlaczego ważne jest, aby go pokonać, a następnie po prostu to zrobić. Zapomnij o tym, puść to. Jeśli tego nie zrobisz, wszyscy wokół ciebie zostaną wciągnięci w tę sprawę.

Nie zawsze da się uniknąć konfliktów, ale upewnienie się, że komunikujesz się jasno i jesteś ostrożny w tym, co mówisz, oznacza, że masz znacznie większe szanse na to, że nie zostaniesz wciągnięty w konflikt w pierwszej kolejności. Słaba komunikacja jest jedną z głównych przyczyn konfliktów, więc skup się na poprawie swoich umiejętności komunikacyjnych od samego początku.

Zobacz również
O Coworkingu

Zdecydowanie zbyt wiele osób zakłada, że zarządzanie i przywództwo to łatwe role. Myślą, że wystarczy usiąść za biurkiem i mówić ludziom, co mają robić. Jest to dość sprawiedliwe...

Każdy pracodawca ma obowiązek zapewnić swoim pracownikom bezpieczeństwo w czasie pracy. Oznacza to zapewnienie, że biuro jest wolne od zagrożeń i stworzenie harmonijnego środowiska dla osób...

Sukces firmy jest najważniejszy dla jej przetrwania, ale czym dokładnie jest sukces? To taka indywidualna kwestia. Z jednej strony, możesz myśleć, że sukces biznesowy oznacza, że osiągasz...