Sukces firmy jest najważniejszy dla jej przetrwania, ale czym dokładnie jest sukces?
To taka indywidualna kwestia. Z jednej strony, możesz myśleć, że sukces biznesowy oznacza, że osiągasz dobre zyski i wyprzedzasz swoich konkurentów pod względem udziału w rynku. Jeszcze inna firma może uznać za sukces nowy produkt w rozwoju lub utrzymanie istniejących klientów.
Niezależnie od tego, co uważasz za sukces biznesowy, istnieje kilka pól, które musisz zaznaczyć, aby go osiągnąć. Zbyt wielu menedżerów zakłada, że aby firma była wydajna, musi rozpraszać swoich pracowników zamówieniami i ciągłymi terminami. To wcale nie jest najlepszy sposób, aby wydobyć jak najwięcej z pracowników.
Spójrz na to w ten sposób - Twoi pracownicy spędzają dużą część swojego czasu siedząc przy biurkach, wykonując swoją pracę. Tak, otrzymują wynagrodzenie, ale jeśli chcesz zapewnić swoim pracownikom zaangażowanie, a tym samym produktywność, musisz dać im więcej. Musisz upewnić się, że są pasjonatami pracy, którą wykonują i że chcą pomóc firmie w osiągnięciu sukcesu, jak to tylko możliwe. Biznes jest o wiele łatwiejszy, gdy wszyscy ciągną w tym samym kierunku.
Oznacza to, że musisz mieć jasny plan. Co uważasz za sukces? Usiądź i pomyśl o tym jasno. Gdzie chcesz, aby Twoja firma była za rok o tej porze? Za pięć lat? A może za dziesięć lat? Wyznaczanie celów pomoże Ci mieć jasną wizję tego, dokąd chcesz, aby Twój biznes zmierzał. Następnie musisz zacząć realizować te cele, z pomocą swoich pracowników.
Zbierz wszystkich wokół nowoczesnych stołów zarządu i przeprowadź rozmowę. Poproś o sugestie, wysłuchaj pomysłów, a robiąc to, podniesiesz morale pracowników, ponieważ twoi pracownicy czują się wysłuchani i docenieni. Jest to korzystne dla wszystkich. Twoi pracownicy są zadowoleni i dlatego czują się zmotywowani do cięższej pracy dla Ciebie, a Ty masz dostęp do bogactwa nowych pomysłów, które mogą poważnie zmienić Twoje szanse na sukces w biznesie.
Niezależnie więc od tego, jak według Ciebie wygląda sukces w biznesie, nie da się osiągnąć tych zawrotnych wysokości bez zrozumienia znaczenia swoich pracowników. Upewnij się, że są zaangażowani i szczęśliwi w pracy, a zauważysz, że w rezultacie wszystko staje się dziesięć razy łatwiejsze.